Циблівська громада

Київська область, Бориспільський район

БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ

Дата: 03.06.2024 10:43
Кількість переглядів: 28

Бойовий досвід змінює людину. Йдеться як про невидимі рани унаслідок пережитого, так і про видимі фізичні – багато людей повертаються додому з набутою інвалідністю.

І часто друзі, колеги губляться: як тепер поводитися? Якщо, наприклад, людина має протез чи користується кріслом колісним 🦿🧑🏼‍🦽

🙌 Одне загальне правило завжди актуальне: будьте собою. Якщо звикли тиснути руку при зустрічі – робіть це й надалі. Таке привітання цілком природнє навіть із тими, кому важко рухати рукою або хто користується протезом.

❕ Фокусуватися треба не на інвалідності людини, а на її особистості або на проблемі / темі, яку ви обговорюєте. Будьте уважними у спілкуванні, поважайте співрозмовника / співрозмовницю та за можливості розташуйтеся так, щоб ваші обличчя були на одному рівні.

Не проявляйте надмірної уваги, адже не завжди люди з інвалідністю її взагалі потребують.

Не варто кардинально змінювати формат спілкування з людиною виключно через те, що вона отримала інвалідність. Звісно, певні рекомендації є. Наприклад, звертаючись до ветеранів / ветеранок із посткомоційним синдромом, які погано чують, потрібно говорити голосніше.

Більше таких рекомендацій для взаємодії з повагою до гідності та бойового досвіду 👇🏼

📕 У спецільному розділі «Довідника безбар’єрності» – «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» 📲 https://bit.ly/3JKOTal

🎥 Та у створеному на його основі однойменному освітньому серіалі, який можна переглянути на Дія.Освітаhttps://bit.ly/3UYvZSK або на YouTube Ти як?https://bit.ly/4aZfBZ0

Проєкт реалізовано у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська.

Що ще варто знати❓

🔼 Крісло колісне – це частина недоторканного простору людини, тому не опирайтеся на нього.

🔼 Особисті кордони важливі. Не допомагайте людині з інвалідністю без її дозволу чи прохання. Можна запропонувати підтримку, а після згоди – уточнити, що і як робити. Якщо ж людина відмовилася, поважайте її вибір.

🔼 Не соромтеся запитати, якщо ви чогось не знаєте. Як звертатися, як спілкуватися, як зручніше поводитися. Загалом варто шукати окремий підхід у взаємодії з кожною людиною, незалежно від того, має вона інвалідність чи ні.

🔼 Дайте більше часу на висловлення думки людині з порушеннями мовних функцій. У такій взаємодії треба бути терплячими, уважними, мотивувати до спілкування.

🔼 Коректно сприймайте жарти людини з інвалідністю. У такому форматі вона може розповідати про те, що призвело до отримання травми. Можливо, у вас бачать людину, якій можна довіряти, і так налагоджують з вами контакт. Тому не варто різко або співчутливо реагувати.

🎥 Освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» створено з ініціативи Міністерство цифрової трансформації України у межах комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я – ініціативи першої леді Олени Зеленської. Проєкт реалізовано за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, ГО Безбар'єрність та компанії Visa – учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».

#bezbariernist #безбарєрність #barrierfree

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь